A víte co? Celé mi to připadá jako když Tono S naběhl na letošním Hip-Hop žije k Redmanovi a dal Methodmanovu sloku tak, že i Red odpadával! Od Kenwoodu jsem totiž nic nečekal, nikdy jsem jejich sluchátka neměl na uších a nejblíž jsem k jejich produktu měl, když mě kamarád vezl ve své M3 poladěné od Schnitzer a ve 320Km/h pouštěl Německé techno právě ze systému od Kenwoodu. Teď už asi tušíte, že sluchátka stojí za to a nezbývá, než se na ně podívat.
Ok, WTTC jsou v plném proudu, všude je řev motorů, reproduktorů, Zoro právě startuje svoji Bugattku a já nasazuju Kenwoody na uši a najednou jsem v jiném světě. Nikdo mi to neřekl, ale neslyším nic, jen hudbu která hraje v sluchátkách. Nikde na krabici se Kenwood nechlubí odhlučněním a ani žádné aktivní odhlučnění okolí nemá a přesto neslyším nic než hudbu co se line do sluchátek, teda line, ona tam proudí nejrychleji jak může a mění se v dynamický rytmus, který je perfektně vyvážený a dává znát, že někdo vytvořil sluchátka, která vás mají za cíl nakopnout a ne unudit k smrti. Zvuk je perfektně dynamická, vyvážený a dere se neustále dopředu nejrychlejším tempem jaké je jen možné.
Přichází však závod a tak sluchátka házím na zadní sedadlo auta a vracím se k nim po pár dnech v pohodlí domova. Dynamika zůstala a vše je skvělé, ale jeden neduh se přece jen ukazuje. Kenwood chtěl nabídnout výrazné bassy a i když je celkově reprodukce vyvážená, bassy v ni přece jen uslyšíte víc než cokoli jiného a v některých skladbách až tak, že bych si dovolil říct, že mají sluchátka jen malinkatý kousek od toho, abych řekl že jsou přebassovaná. A i přesto, že se mi na nich celkově reprodukce neskutečně líbí a nemít asi 50 sluchátek hned si je vezmu, jsou skladby, které si na nich nevychutnám, příkladem za vše je například Rick Ross – Amsterdam, kde je celý podmaz založen na base a přijde mi, že to sluchátka občas přehání. Takových skladeb jsem však našel skutečně jen minimum, ovšem počítejte s tím, že bassy zkrátka uslyšíte a jednou za rok si pustíte něco, u čeho vám to možná nebude už až tak příjemné.
Znovu však musím vzdát hold dynamice přednesu, kterou sluchátka nabízí a skvělé modulaci, která vás skutečně posune dál a nabudí vás. Vše se neustále dere dopředu a skladby jsou energické a dávají vyniknout všem nástrojům a taktéž samotnému hlasu.
Osobně jsme se naučil jednu věc, kvalita sluchátek se nejlépe pozná na albech, které mají podpis kapel nebo crew, které nemají až takový budget na studio a musí se spokojit s na naše poměry sice dobrou, ale na světové poměry průměrnou kvalitou. Když si totiž pustíte nové CD Nicki Minaj Fingerprint (hej hej, vím že je na trhu rok, ale novější ještě nevydala), i na průměrných sluchátkách zní díky dokonalé produkci, skvělém studiu a všemu na té nejvyšší úrovni skvěle. Když si však na takových sluchátkách pustíte například HAHA Crew nebo Pil-C, tak i když se kluci snaží, poznáte že jejich budget měl o nějaké to desetinné místo méně než u Nicki. Kenwood KH-KR900 mě právě proto nadchla tím, že si poradila na skvělé úrovni i s těmito nahrávkami a dodala jim šmrnc. Nedostatky sice byly slyšet, ale celkově dynamika reprodukce dokázala posunout například HAHA Crew o kousek dál.
Tentokrát jsme tedy netradičně začali hned zvukem, ale pojďme se podívat i na design, ergonomii ty ostatní drobnosti co k tomu patří. Sluchátka působí velmi nenápadným dojmem a toho, že jsou od Kenwoodu si všimnete až když je vezmete do ruky a skutečně podrobně prozkoumáte. Minimalistický design a ještě minimalističtější logo společnosti, to je to čím se designem odlišují od většiny konkurence. Samotné sluchátka jsou extrémně pohodlná a to i přesto, že neobklopují celé ucho ale jsou na něm položena. Tlak na uši není nijak výrazný a více než tlak směrem k uším je na místě drží gravitace působící na sluchátka, která spojuje mostík. Pokud jste tedy zvyklí nosit sluchátka s mostíkem dozadu a ne přes hlavu, pak vám Kenwood držet nebudou. Klasické nošení je však velmi pohodlné a skutečně je můžete mít na uších dlouhé hodiny bez jakéhokoli nepříjemného tlaku.
Abych nepsal jen v superlativech, na to že se jedná o sluchátka s cenou lehce přes pět tisíc korun, je mi celkem nesympatický kabel, který k nim výrobce dodává. Ten totiž nabízí mikrofon a možnost uskutečnit hovor. To je něco, co bych nejen že u takových sluchátek nechtěl, ale rozhodně ani nehledal. Sice můžete říct, že si toho nemusím všímat a mikrofon zkrátka nepoužiju, ale na druhou stranu to dle mého osobního názoru dehonostuje celý vjem, kterým sluchátka působí. Jedná se však o klasický kabel 3,5mm jack to 3,5mm jack a můžete jej vyměnit za jakýkoli jiný kabel, za což zase patří velké plus, protože si koupíte kabel přesně dle použití od krátkého až po několikametrové a to za cenu pár korun nebo sáhnete po něčem za tisíce. Abych nezapomněl, je k sluchátkám v balení také textilní pytlík na cestování.
Kenwood mě svým modelem Kenwood KH-KR900 mile překvapil, tedy spíš vyrazil dech. Sluchátka jsou hodně svojská, mají výraznější bassy a přiznávám, že některé drobnosti jsem jim odpustil, protože mě zatraceně baví jejich přednes. Kenwood tímto modelem ukázal, že to myslí na poli sluchátek zatraceně vážně a musím říct, že asi do Kenwoodu pošlu jen článek a sluchátka před Guyom Lembrechtsom zatajím. Mimochodem to je ten sympaťák se kterým jsme na WTCC 2015 dělali rozhovor, který si můžete přečíst v článku Z WTCC 2015 Slovakia Ring jsme si přivezli exkluzivní rozhovor s generálním manažerem Kenwood! Pokud tedy hledáte dynamická sluchátka se svěžím zvukem, která vás nabijí energií, pak se na Kenwood rozhodně zaměřte, nezklamou vás.
Sluchátka budou k dispozici během léta