03.04.2024
Většina soundbarů, které jsou k dostání na trhu, nešetří na výbavě, a to jak funkční, tak i dekodérové a konektivní. Ty nejdražší pak uměji vykouzlit virtuální prostorový zvuk i bez pomoci dalších reprosoustav, a pokud přece jen nějaké ke spolupráci potřebují, komunikují s nimi bez drátů. Některé modely ale nabízejí jen základ s těmi nejnutnějšími funkcemi a ve výbavě nenalezneme žádný dekodér prostorového zvuku. Jejich společným jmenovatelem (a pro leckoho i hlavní výhodou) je dostupná cena.
Soundbar Kenwood LS-600BT i přes svoji nízkou cenu ale jinak dostal do výbavy a příslušenství vše potřebné. Mimo jiné úchyty pro připevnění na zeď pod televizorem (včetně šroubů, hmoždinek a nalepovacích podložek) a analogový kabel pro signálové propojení s jackem na jednom a párem cinchů na druhém konci. Další kabely (HDMI a optický) si budete muset dokoupit sami. Ozvučnice se zaoblenými tvary umí i stát na podložce díky pryžovým nohám. Pro napájení ze sítě naleznete v krabici adaptér na 24 V, který po zapojení do zásuvky indikuje činnost zeleným světlem. Soundbar umí vykouzlit výhradně stereofonní zvuk, k němuž si dopomáhá celkem dvěma páry širokopásmových reproduktorů identického typu, umístěných na jeho čelní stěně. Uprostřed pod perforovaným kovovým krytem je dvoumístný LED displej bílé barvy, který kromě čísel umí srozumitelnou zkratkou avizovat i zvolený vstup nebo zvukový režim. Intenzita jeho svícení se při povelu dálkou krátce zvýší a pak sama poklesne na nerušivou úroveň. Ovládací a nastavovací menu přístroj celkem pochopitelně nemá. Spárování přes Bluetooth je indikováno zvukově. Zadní stěna pak disponuje základními vstupy umístěnými v dutině, kromě zdířky pro napájecí adaptér rovněž jedním HDMI (ARC), optickým konektorem Toslink a analogovým vstupem Aux s 3,5mm jackem pro připojení starších televizorů. Na přehrávání MP3 skladeb nechybí USB pro flashovou paměť. Bezdrátovou konektivitu reprezentuje Bluetooth, příjemným překvapením je volba dokonalejšího kodeku AAC. Jediné ovládací prvky na soundbaru najdete na pravé straně – jsou to tři tlačítka: jedno pro zapnutí a vypnutí, druhé dvě pak pro zesílení a zeslabení zvuku. Pro manipulaci je nezbytný dálkový ovladač, který umí řídit i přehrávání z Bluetooth zdroje signálu, volit tónové korekce a zvukové režimy. Skladby z USB přehrává soundbar kontinuálně, opakování nebo náhodnou volbu neumí.
Kenwood LS-600BT dostal, co se týče zvuku, do výbavy klasické tónové korekce Bass/ Treble a celkem tři ekvalizační režimy, plus jeden nazvaný „3d“, který rozšíří stereofonní bázi. Soundbar umí vytvořit celkem slušnou hlasitost, bohužel se při maximální hladině začne projevovat subtilnost skříňky a schopnosti reproduktorků, které vykreslí poněkud plastikovější podání zvuku. Atmosféru filmové scény dokáže podat spíš náznakově s omezenými možnostmi své konstrukce. V životopisném snímku Bohemian Rhapsody hrají Queen slušně a bez pohoršujícího dojmu, ale na omračující zážitek z široké scény živého koncertu je nutné zapomenout. Poslední bondovku (Není čas zemřít) zprostředkuje s omezenou akčností a závěrečnou scénu raketového útoku z HMS Dragon na padouchovu základnu slyšíte sice důrazně, ale limitně. Top Gun: Maverick podává letecké souboje s razancí a přehledem, nicméně jen v rámci lepšího sterea (se spuštěným režimem 3d), stejně jako překročení Mach 10 experimentálním letounem Dark Star na začátku filmu. Podobně je na tom Le Mans’66 se řvoucími motory a závoděním na okruzích, které slyšíte a víte o nich, ale nic více. O něco lépe jsou na tom hudební filmy, jako Poslední noc v Soho, kdy jsou šedesátková atmosféra a tehdejší šlágry podány solidně a poslouchatelně. Sledování, respektive poslech televize a běžné filmové produkce jsou se soundbarem rozhodně příjemnější než s běžnými reproduktory v televizoru, a proto si Kenwood svoji zákaznickou skupinu zcela jistě najde, i když musíme konstatovat, že ve své cenové kategorii o silnou konkurenci nemá nouzi.
+ nízká cena; velice slušný zvuk v rámci kategorie
- chybí dekodér prostorového zvuku